Home  > Bestuursschool  > Persoonlijke vaardigheden  > Beter communiceren met anderstalige klanten

Beter communiceren met anderstalige klanten

Doelstelling

Je kent het belang van non-verbale communicatie. Je kent de verschillen in referentiekaders. Je kent verschillende culturen met hun normen en waarden. Je kunt positief omgaan met diversiteit. Je kunt een aangenaam contact leggen met de burger. Je kunt vragen beantwoorden op een duidelijk manier. Je kunt afspraken maken op een duidelijke manier.

Doelgroep en vereiste voorkennis

Alle medewerkers en leidinggevenden die rechtstreeks contact hebben met de burger.

Methode en leermiddelen

Toelichting met ervaringsgerichte oefeningen, filmpjes met goede en slechte voorbeelden, rollenspelen.

Inhoud

  • Wat zijn verschillen in referentiekaders?
  • Soorten culturen en omgangsvormen.
  • Hoe kun je communicatie afstemmen in contact met anderstaligen?

Beoordelingswijze

Niet van toepassing.

Plaats en data

Provinciehuis
Provincieplein 1
3010 Leuven
10 maart 2020
van 9.00 tot 16.00 uur

Duur

6 uur

Prijs

149 euro

Contact

Bestuursschool
tel. 02-454 82 85
pivo.bestuursschool@vlaamsbrabant.be