Home  > Bestuursschool  > OCMW en Welzijn  > Klantgerichte en assertieve communicatie voor huishoudhulpen

Klantgerichte en assertieve communicatie voor huishoudhulpen

Doelstelling

Je kunt een goede eerste indruk maken. Je kunt communicatie inzetten en een fijne relatie opbouwen met je klant. Je kunt grenzen stellen wanneer nodig. Je kunt situaties assertief aankaarten. Je kunt op een gepaste manier feedback geven aan je verantwoordelijken.

Doelgroep en vereiste voorkennis

Alle huishoudhulpen die nog gerichter willen communiceren.

Methode en leermiddelen

De opleiding is actief en interactief. Alle cases komen uit de praktijk van de deelnemers. We werken met stellingen, vragenlijsten en oefenen de gepaste reacties in.

Inhoud

  • Verwachtingen van onze klanten.
  • Het belang van een goede eerste indruk.
  • Discretie: horen, zien en zwijgen.
  • Mijn collega, mijn klant.
  • Wanneer en hoe grenzen stellen?
  • Hoe spreken we over onze werkgever? 
  • Wat wel en wat niet rapporteren aan leidinggevenden?

Beoordelingswijze

Niet van toepassing.

Plaats en data

Provinciehuis
Provincieplein 1
3010 Leuven
19 maart 2020
van 9.00 tot 16.00 uur

Duur

6 uur

Prijs

150 euro

Contact

Bestuursschool
tel. 02-454 82 85
pivo.bestuursschool@vlaamsbrabant.be